Ne hagyjuk elveszni emlékeinket!

Tévhitek az Emlékmentők munkájával kapcsolatban

1. Ügyfeleink gyakran kérik, hogy a szkennelés után nincs szükségük a képen lévõ narancssárga dátumra, nyugodtan kapcsoljuk ki. Sajnos mivel a képekbe elkészüléskor beleég ez a számsor, nem lehet csak úgy kikapcsolni. Kiretusálni ki lehet, olyan helyen van a képen, ahol semmi pótolhatatlan részbe nem ér bele. Sajnos némelyik digitális gép is hajlamos beletenni a […] Tovább

Problémás videók

Az öreg HD kamera, és a maximalista nyaraló esete Ügyfelünknek egy első szériás nagyfelbontású kézi kamerája volt. Nem értett túlságosan hozzá, de azt tudta, a több az jobb. A kamera nem volt egy fényes minőségű, két felvételi módot támogatott: 1280*720 30fps-sel, és 1920*1080 20 fps-sel. Az első szám a képméret, a második a képkocka-sebesség. A […] Tovább

A pocket film, avagy a 110-es film története

  A 110-es film egy tokozott filmformátum, melyet -mint oly sok más filmformátumot- a Kodak cég mutatott be 1972-ben. Minden képkocka 13*17mm méretű, és egy oldalon van perforálva. A film teljesen körbe van építve a műanyag tokozással, mely a tetején még ki is írja, hányadik képnél járunk. A filmet nem kell visszatekercselni a fotózás végeztével, […] Tovább

A videofelvételek személyre szabása

Az emlékmentés kicsit olyan, mint a házépítés: el kell dönteni, hogy milyen költségvetéssel, milyen időtartamra tervezünk, és hogy pontosan milyen szempontoknak kell teljesülni, hogy a megrendelő elégedett legyen. A beérkező munkáink 90%-a igazán egyszerű: “Hoztam ezeket, és át kéne másolni DVD-re mindet.” Ha azonban kicsit mélyebbre ásunk kérdéseinkkel, gyakran kiderül sok minden, melyek tudatában sok […] Tovább

Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az nlc-re!